خبرنگار 90 ساله اروپایی: انحصار طلبی رسانه ای در غرب تاسف آور است
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا، میهمانان شركت كننده در همایش بیداری اسلامی در برلین، بعد از بیان اظهارات خود به سوالات حاضران در این نشست پاسخ گفتند، یكی از سوالات مطرح شده درخصوص روابط ایران و آلمان بود كه از 'پیتر شل لاتوره' خبرنگار با تجربه آلمانی و تحلیلگر مسایل سیاسی این كشور،سوال شد.

وی در پاسخ ،گفت: متاسفانه در رسانه های غرب شاهد یك نادانی و جهل باور نكردنی هستیم و می بینیم كه رسانه ها اغلب با یكسری اطلاعات غلط و یك سری پیشداوری ها مطالب خود را منتشر می كنند.

وی افزود: درمورد اخبار مربوط به ایران نیز همین گونه است،بطوریكه انحصار طلبی تاسف بار خبری كه آمریكا و همپیمانان آن اعمال می كند،باعث می شود كشورها تصمیمات خود را براساس همین اطلاعات غلط اتخاذ كنند.

شل لاتوره با بیان اینكه امروز درمورد برنامه هسته ای ایران بوضوح شاهد این انحصار طلبی رسانه ای هستیم، افزود: دریك مقطع زمانی ( اوایل انقلاب) وزیر وقت امور خارجه آلمان، هانس دیتریش گنشر به تهران سفر كرد كه بلافاصله آمریكایی ها به این سفر واكنش نشان دادند و واكنش های منفی در رسانه ها آغاز شد.

وی گفت: آلمان متاسفانه درجه خودمختاری سیاسی لازم و كافی را در مقابل آمریكا ندارد، نمی تواند حرف خود را بزند و در واقع به گونه ای وابسته به آن كشور است.

'لاتوره' افزود: چیزی كه امروز در رسانه های غرب شاهدیم، ارائه مغرضانه اطلاعات نادرست توام با پیشداوری است كه از سوی یك كمپین سیاسی و رسانه ای هدایت می شود.

این كارشناس اروپایی رسانه، با تاكید بر اینكه، یك جهل وحشتناك درمورد خاورمیانه و بویژه ایران در رسانه های غرب وجود دارد، گفت: غرب بایستی سیاست مستقل درقبال جهان اسلام و عربی داشته باشد درحالی كه ما متاسفانه هنوز در یك وضعیت فكری جنگ سرد قرار داریم .

شل لاتوره با انتقاد از سیاست آلمان در همراهی با اتحادیه اروپا در زمینه اعمال تحریم ها علیه ایران،گفت: آلمان در صدر كمپین تحریمی قرار دارد، بخاطر این كه به گفته خودش نمی خواهد برای حمله به ایران به دست اسرائیل بهانه دهد.

وی تصریح كرد: به عنوان كسی كه 60 سال است ناظر تحولات دنیا هستم، معتقدم كه تحریم ها هیچوقت نتیجه ای نداشته است و برعكس موجب متحد شدن ملت می شود.

این خبرنگار پیشكسوت با بیان اینكه در دنیایی زندگی می كنیم كه متاسفانه صداقت از آن رخت بربسته است، گفت: مردم ایران و آلمان به یكدیگر علاقمند هستند و دو كشور در گذشته روابط بسیار خوبی با هم داشتند كه امیدوارم در آینده باز شاهد آن باشیم.

در این نشست همچنین سوالی درخصوص احتمال حمله نظامی از سوی آمریكا یا اسرائیل علیه ایران مطرح شد كه ابتدا شل لاتوره و پس از آن سفیر جمهوری اسلامی ایران در آلمان به این سوال پاسخ دادند.

شل لاتوره در این رابطه گفت: به آمریكایی ها و همینطور اسرائیلی ها توصیه می كنم به هیچ عنوان مرتكب این اشتباه بزرگ نشوند كه خودشان ضرر خواهند كرد .

وی افزود: آمریكایی ها و سران اسرائیل را دعوت به شنیدن سخنان نظامیان ارشد آمریكا و رییس سابق موساد دعوت می كنم كه بارها گفته اند، 'حمله نظامی به ایران یك حماقت محض است'.

'علیرضا شیخ عطار' نیز پاسخ جالبی به این سوال داد و گفت: اسرائیلی ها در جنگ های 33روزه لبنان و 22 روزه غزه از دوستان ایران درس خوبی گرفتند.

وی افزود: حتما در میان صهیونیست ها افراد عاقلی وجود دارند كه بدانند وقتی دوستان ایران چنین درس بزرگ و پاسخ محكمی داده اند، خود ایران چه درسی به آنها خواهد داد.

در بخش پایانی همایش بیداری اسلامی در برلین، دو تن از فعالان سیاسی بحرینی در سخنانی وضعیت حاكم بر این كشور را تشریح كرده و از نهادهای بین المللی و مدعیان حقوق بشر خواستند كه به رفتار متناقض خود در این زمینه پایان دهند .

'علی السرایی' فعال سیاسی و حقوق بشر بحرین در این زمینه گفت: متاسفانه نهادهای بین المللی و مدعیان دروغین دفاع از حقوق بشر، چشمان خود را بر جنایات آل خلیفه و آل سعود در بحرین بسته اند و هر روز شاهد كشتار مردم بی دفاع این كشور كه چیزی جز حق قانونی خود را مطالبه نمی كنند، هستیم.

السرایی خطاب به قدرتهای غربی گفت: دست از رفتار متناقض بردارید و همانطوری كه به بهانه دفاع از حق مردم و در اصل بخاطر نفت لیبی، به این كشور حمله كردید و همانطوری كه امروز در سوریه به بهانه نقض حقوق بشر و دفاع از مخالفان به دولت این كشور فشار وارد می كنید، صدای مظلومیت مردم بیگناه بحرین را هم بشنوید.

اروپام.**2051**1701**1740





:: برچسب‌ها: برلین ,
:: بازدید از این مطلب : 453
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: